تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/03 - 13:02
کد خبر: 502332

امروز در صحیفه؛

نقشه های شوم دشمنان/ از غائله‌آفرینی‌های استعمار تا نقد حاکمان در دوران پهلوی

نقشه های شوم دشمنان/ از غائله‌آفرینی‌های استعمار تا  نقد حاکمان در دوران پهلوی

ما باید با تمام قوا کوشش کنیم که این نهضت را به قوّت خودش حفظ کنیم و ما جلو برانیم این نهضت را، با شور و شعفی که مردم دارند؛ تا اینکه آن مراحل بعدی انجام بگیرد و حکومت استقراری جمهوری اسلامی تحقق پیدا بکند و مردم بر کارهای خودشان تسلط پیدا بکنند و تمام قوای مختلفه در مقام خودشان مستقر بشوند و سر و سامان برای این مملکت پیدا بشود؛ مملکتی که دارای خزائن بسیار است و غنی است از حیث خزائن، مملکتی که کشاورزی آن باید زیادتر از آن مقداری که احتیاج دارد- بسیار زیادتر- باشد و باید صادر بکند، مملکتی که باید همه چیز داشته باشد، الآن می‌بینیم که همه جهات به هم ریخته است؛ و این بی‌انصاف‌ها

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمهوری اسلامی از اول که پیروز شد آزادی را به طور مطلق به همه طوایف داد. نه تنها هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد بلکه هر گروه و حزبی به کارهای خود مشغول بودند، و بعضی از گروهها که ناشناخته بودند، از طرف دولت به کار گماشته شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها با توجه به فضای سیاسی و اجتماعی کشور و طرح ادعاهایی از سوی جریان های مختلف سیاسی مبنی بر پیروی از خط امام(ره)، بازخوانی صحیفه امام خمینی(ره) از اهمیت فراوانی برخوردار است، چرا که اتفاقات روی داده در آن زمان بی شباهت به مسائل جاری کشور نیست.

عنوان: سخنرانی در جمع پاسداران میدان خراسان (تقدیر از زحمات پاسداران)
تاریخ:
۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۲۵ جمادی الاول ۱۳۹۹
مکان:
قم
موضوع:
نیاز به پاسداران
حضار:
اعضای سپاه پاسداران تهران (منطقه میدان خراسان)
شناسه ارجاع:
جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۰۲

بسم الله الرحمن الرحیم‌

اصل پاسدار

من از ملت ایران عموماً، و از پاسداران انقلاب خصوصاً، و از شما پاس «۱») 67 (انقلاب تهران- میدان خراسان- تشکر می‌کنم. شما پاسداران بودید که در لحظات مشکل، از ایران پاسداری کردید و کسانی که می‌خواستند بشکنند این نهضت ما را، از آن جلوگیری کردید. من باید از شما تشکر کنم. خداوند شما را حفظ کند. در جوار ولی عصر محفوظ باشید. ما پس از این هم احتیاج به این نیروی بزرگ پاسداری داریم. اسلام چشمش را به این جوانان دوخته و از آنها انتظار دارد؛ انتظار نصرت و یاری، انتظار شکستن توطئه توطئه گران. خداوند تمام شما را سلامت و سعادت عنایت فرماید.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

امام خمینی (ره)؛ 03 اردیبهشت 1358

عنوان: سخنرانی در جمع فرماندهان ترابری ارتش (نقشه‌های شوم دشمنان)
تاریخ:
۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۲۵ جمادی الاول ۱۳۹۹
مکان:
قم
موضوع:
نقشه‌های شوم دشمنان
حضار:
فرماندهان ترابری ارتش‌
شناسه ارجاع:
جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۹۷ تا صفحه
۹۸

بسم الله الرحمن الرحیم‌

غائله‌آفرینی‌های استعمار

ما سابق- اوایل انقلاب سر و کارمان با علمای بلاد بود و از شما آقایان ما را دور نگه داشتند؛ و تعمد در این معنا بود. خواستند که بین اقشار ملت یک وحدتی تحقق پیدا نکند؛ آنها از این وحدت خوف داشتند، و حالا هم احساس کردند- لمس کردند- که اگر ملت با هم وحدت پیدا بکنند، اگر جناحهای مختلف یکی بشوند، ابرقدرتها هم نمی‌توانند با اینها مقاومت کنند. از این جهت ما باید الآن خیلی مراقب امور باشیم؛ و با کمال هوشیاری و با کمال مراقبت، مراقب این اموری که ممکن است خدای نخواسته پیش بیاید باشیم. الآن باز اجانب آرام ننشسته‌اند. به منابع ما نظر دارند و طمع دارند؛ و حالا که دیدند که دستشان قطع شده است می‌خواهند از جهات مختلفه یک تشتت ایجاد کنند. چنانکه می‌بینیم غائله بعد از غائله ایجاد می‌کنند؛ هر وقت با یک اسمی، با یک نحوی غائله ایجاد می‌کنند. این ما و شما هستیم که باید این غائله‌ها را توجه کنیم و نگذاریم رشد بکند.

الآن ایران مال خودتان هست، مال ایرانی هست؛ چنانکه قبلًا از خودمان نبود و هر یک از مخازن ما را یک طایفه می‌چاپیدند و می‌بردند؛ و همه جهات ما وابسته بود. من امیدوارم که این نهضت به آن نقطه آخر برسد با همراهی همه قشرها. یعنی الآن وضع به نحوی حساس است که بدتر از سابق یعنی قبل از این پیروزی [می‌باشد]. الآن مردم به حال خودشان برگشتند و توجه به زندگی خودشان کرده‌اند، و یک قدری ناآرامیها در مملکت- در تمام سطح مملکت- پیدا شده است. و از آن طرف، دستهای جنایتکار مشغول فعالیت هستند که نگذارند این نهضت به آن نقطه‌ای که باید برسد، برسد.

ما باید با تمام قوا کوشش کنیم که این نهضت را به قوّت خودش حفظ کنیم و ما جلو برانیم این نهضت را، با شور و شعفی که مردم دارند؛ تا اینکه آن مراحل بعدی انجام بگیرد و حکومت استقراری جمهوری اسلامی تحقق پیدا بکند و مردم بر کارهای خودشان تسلط پیدا بکنند و تمام قوای مختلفه در مقام خودشان مستقر بشوند و سر و سامان برای این مملکت پیدا بشود؛ مملکتی که دارای خزائن بسیار است و غنی است از حیث خزائن، مملکتی که کشاورزی آن باید زیادتر از آن مقداری که احتیاج دارد- بسیار زیادتر- باشد و باید صادر بکند، مملکتی که باید همه چیز داشته باشد، الآن می‌بینیم که همه جهات به هم ریخته است؛ و این بی‌انصاف‌ها

 اشاره به حاکمان در دوران پهلوی

تمام جهات ایران را به هم ریختند و مامور بودند که این ملت را عقب نگه دارند؛ همه چیزش را عقب نگه دارند. و من امیدوارم که با همت همه اقشار- نمی‌تواند یک قشر این کارها را انجام بدهد- همه اقشار باید با هم متحد بشوند؛ روحانیون باید با هم باشند، ارتشیها همه باید با هم باشند، ملت با ارتش با روحانی، همه باید با هم باشند و با هم این کار را انجام بدهند. من از خدای تبارک و تعالی استدعا و تقاضا و التماس دارم که همه اقشار ملت ما را بیدار کند و توجه بدهد به مآل کارها؛ و اسلام عظمت پیدا کند، ملت اسلام و کشور اسلام عظمت پیدا بکند؛ و ما از تحت ایادی دشمنان بکلی خارج بشویم. و این ریشه‌های پوسیده‌ای که مانده است، اینها هم قطع بشود و اسلام و کشور مال خود ما باشد و خود ما در آن فعالیت بکنیم و خودمان از مواهب خدا استفاده بکنیم. و از اینکه اظهار کردید که در این مسائل شما حاضر هستید من متشکرم. البته همه ما باید در این مسائل- راجع به مستمندان، راجع به مستضعفین- همه باید اقدام بکنیم؛ هر کدام هر مقداری که در استطاعت ماست. خداوند به شماها سلامت و عظمت عنایت فرماید.

امام خمینی (ره)؛ 03 اردیبهشت 1351

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top